ارزان پرواز خارجي
خريد بليط ارزان پرواز خارجي

سایت بهترین ابزار


البته اتفاقات غيرمنتظره‌اي مانند تاخير يا لغو پرواز از كنترل شما خارج است اما مشكلاتي هم هستند كه با كمي دقت مي‌شود از بروزشان پيشگيري كرد كه برايتان توضيح بدهيم.

به طور مثال:

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازي؛ ميرسعيد صفي‌نيا، مديركل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد در تشريح آخرين وضعيت فرودگاه در خدمات‌رساني به مسافرين نوروزي از تاريخ ۲۴ اسفندماه تاكنون بيان كرد: از زمان آغاز به كار خود در فرودگاه مهرآباد در اين دوره (دي ماه سال ۹۶)  همواره سعي داشتيم تا ضمن بررسي دقيق وضعيت، شرايط را به نحوي تغيير دهيم تا علاوه بر ارائه خدمات بيشتر، توجه و تلاش خود را براي ايجاد هرچه بهتر فضاي فرودگاه به مسافرين نشان دهيم.

صفي‌نيا در ادامه با اشاره به آسيب‌شناسي انجام شده در بين مسافرين اعلام كرد: در اين آسيب‌شناسي به بررسي مسائل و مشكلاتي كه بيشتر مردم را آزرده كرده و موجب بروز نارضايتي آن‌ها مي‌شود را مطالعه كرديم كه متوجه شديم عدم پاسخگويي مناسب ايرلاين‌ها در مقابل تأخيرهاي پروازي به دلايل مختلف فني، شرايط جوي و … نخستين مسئله‌اي است كه مسافرين در طول سنوات گذشته از آن ناراضي بوده‌اند.

وي ادامه داد: در اين راستا چندين جلسه فوق‌العاده با هر ۱۶ ايرلاين سرويس‌دهنده در فرودگاه مهرآباد برگزار و حدودا ۱۵ الي ۱۶ مورد اصلي را با آن‌ها در ميان گذاشتيم كه الزام وجود هواپيماي بك آپ براي شركت‌هاي داراي بيش از ۱۰ فروند هواپيما، وجود ميز پاسخگو براي ارائه دلايل تأخيرهاي پروازي به مسافرين از سوي شركت‌هاي هواپيمايي، ارائه ليست كشيك‌هاي حاضر ايرلاين‌ها در فرودگاه به اداره كل فرودگاه و … از مهمترين آن‌ها به شمار مي‌رود.

اين مقام مسئول با تأكيد بر لزوم ايجاد شرايط مناسب براي ارتباط مستقيم مسئولين فرودگاه در بين مردم به ويژه در ايام تعطيلات نوروزي بيان كرد: قطعا در اين صورت مسئولين مي‌توانند مشكلات مردم را از نزديك مشاهده كرده و علاوه بر ايجاد رضايت بيشتر از سوي مسافرين مي تواند در رفع مشكلات تأثيرگذاري باشد.

مديركل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد در ادامه سخنان خود از مديريت بهتر تأخيرهاي پروازي در ايام نوروز سال جاري نسبت به سال گذشته با توجه به آمار و گزارش‌هاي موجود خبر داد و گفت: هرچند كه هنوز به وضعيت ايده‌آل نرسيده‌ايم ولي بايد بگوييم كه شكايات مردم در سفرهاي نوروزي امسال تا كنون كاهش يافته و آن‌ها مدت زمان كمتري را جهت انجام مقدمات سفر خود در فرودگاه سپري مي‌كنند.

صفي‌نيا همچنين از نشست و برخاست ۴ هزار و ۴۱۲ پرواز از ۲۴ اسفند تا ۶ فروردين ماه سال جاري خبر داد و گفت: خوشبختانه اين پروازها بدون كوچكترين اختلالات پروازي به جز در چندين پرواز ۲ شركت‌هاي هواپيمايي انجام گرفته است.

كاهش تأخيرهاي پروازي در نوروز ۹۷

وي در اين خصوص خاطرنشان كرد: طبق برنامه سازمان هواپيمايي كشوري موظف شديم تا اطلاعات شركت‌هاي هواپيمايي با بيش از ۲ ساعت تاخير را طي يك نامه كتبي به سازمان هواپيمايي و دادستاني كل كشور اعلام كنيم كه خوشبختانه اين امر نيز تا كنون بسيار مؤثر بوده و باعث كاهش تأخيرها در سال جاري نسبت به مدت زمان مشابه در سنوات اخير شده است.

اين مقام مسئول همچنين با بيان اينكه در اين مدت ۵۳۲ هزار و ۶۰۰ مسافر از فرودگاه مهرآباد جابه‌جا شده‌اند گفت: طبق آسيب‌شناسي انجام گرفته اقدامات ديگري در رفع مشكلات فرودگاه و آسايش هرچه بيشتر مسافرين به ويژه در ايام نوروز انجام داديم كه بهسازي و نوسازي سرويس‌هاي بهداشتي، سه لاينه شدن مسير و رفع گره ترافيكي اطراف ترمينال‌هاي ۴ و ۶ ، افزودن ۷۰۰ چرخ‌دستي به مجموع چرخ‌دستي‌هاي فرودگاه، ايجاد پايگاه پزشكي سيار نوروزي در محوطه فرودگاه در ايام تعطيل، ساماندهي نسبي به وضعيت تاكسي‌هاي غيرمجاز در محيط فرودگاه، استقرار محلي تحت عنوان خانه كودك در فضاي ترمنيال‌ها و همچنين پايگاه هلال و احمر و گردشگري (از سوي سازمان ميراث فرهنگي) از جمله اين موارد به شمار مي‌رود.

نظرات مسافرين از نحوه خدمات‌دهي در فرودگاه مهرآباد

با توجه به گزارش‌هاي موجود عمليات پروازهاي  نوروزي در فرودگاه مهرآباد از ۲۴ اسفند ۹۶  آغاز شده كه در طول اين مدت زمان تا كنون عمليات فرودگاهي اعزام و پذيرش به بهترين نحو ممكن و با رضايت صد در صدي مراجعين فرودگاهي انجام گرفته است. بيشتر بخوانيد: بدترين شركت هاي هواپيمايي

در اين راستا با حضور در ميان مردم خواستار ارائه نظرات آن‌ها از زمان ورود به فرودگاه، محيط و فضاي داخلي ترمينال‌ها، برخورد پرسنل و خدمات لازم از جمله اخذ كارت پروازي و تحويل بار در طول مدت زمان حضور در فرودگاه شديم كه خوشبختانه تعداد زيادي از آن‌ها از نحوه سرويس‌دهي در اين بخش رضايت كامل داشتند.

در اين بين برخي از مسافرين خواستار ايجاد فضاي استراحت لازم در زمان بروز تأخير و يا مدت زماني كه مسافرين زودتر از زمان لازم وارد فرودگاه شده بوده و برخي ديگر تأكيد داشتند كه محيط فرودگاه و خدمات لازم در زمان تحويل بار بسيار بهتر و با سرعت بيشتر از سال‌هاي گذشته بوده است و مسافرين مدت زمان كمتري را در فرودگاه براي زمان بارگيري سپري مي‌كنند

 

۱- براي كم كردن مدت‌زمانِ ترانزيت مته به خشخاش نگذاريد!

در پروازهاي بين‌المللي طولاني كه مسافر براي رسيدن به مقصد بايد بليط پرواز حارجي را عوض كند، زماني براي فاصله‌ بين پروازها در نظر گرفته مي‌شود كه در اصطلاح به آن «زمانِ ترانزيت» مي‌گويند. اين زمان، همان توقفي است كه شما مثلا بعد از خريد بليط هواپيماي لس‌آنجلس و پرواز، در دبي يا يكي از فرودگاه‌هاي اروپايي خواهيد داشت. هنگام خريد بليط هواپيما، مسيرهايي را به شما مي‌فروشند كه كم‌ترين مدت‌زمانِ ترانزيت را دارند اما؛ نكته چيز ديگري است!

 

بياييد با خودمان روراست باشيم؛ خيلي كم پيش مي‌آيد كه شما به عنوان يك مسافر، فرودگاهي را در شهري خارج از كشورتان، مثل كفِ دست‌تان بشناسيد پس هرچه مدت‌زمانِ ترانزيتِ بين پروازهايتان كمتر باشد، ريسكِ بيشتري هم در رسيدن به پرواز بعدي متوجه شما خواهد بود.

 

بيش‌تر وب‌سايت‌هاي فرودگاه‌هاي مختلفي كه قرار است از آن‌ها عبور و يا در آن‌ها بنشينيد، خودشان راهنماهايي دارند كه به شما براي تشخيص ميانگين زماني كه بين حركت از يك ترمينال به ترمينال ديگري داريد، كمك مي‌كند. اما اگر نظر ما را بخواهيد، بايد بگوييم كه بهتر است حريمِ امني را نگه‌داريد و اگر در وب‌سايتِ فرودگاه كه بليط هواپيما را از آن خريده‌ايد و يا مقصد بليط هواپيما‌ي‌تان به آن سمت است، زمانِ ترانزيت را حدود يك ساعت تخمين زد، شما روي نود دقيقه حساب كنيد. به طور كلي حواس‌تان باشد كه زمان در دنياي واقعي از زمان درج شده روي بليط خارجي خيلي سريعتر مي‌گذرد! بنابراين حتما حواستان باشد كه فاصله‌ي زماني بين دو پروازتان كمتر از ۱:۳۰ (يك‌ساعت و سي دقيقه) نباشد. بيشتر بخوانيد: راهنماي خريد بليط خارجي

 ۲- كارت شناسايي را هيچ وقت فراموش نكنيد.

اين يكي از آن مواردي است كه انگار بيش از حد تابلو و مشخص است و اصلن نيازي به گفتن ندارد! اما جالب است بدانيد كه حدود ۸۰ درصد از مسافران با وجود در دست داشتن بليط هواپيما، نمي‌توانند از پروازشان استفاده كنند و تنها دليلش هم اين است كه كارت شناسايي‌شان همراه‌شان نبوده است و آن‌را يك‌جايي، جا گذاشته بوده‌اند.

يكي از نكات قابل توجه در مورد پروازهاي خارجي اين است كه معمولا بايد گذرنامه‌اي در دست داشته باشند كه شش ماه از اعتبار آن باقي مانده باشد و در غيراين‌صورت، از ورود آن‌ها به كشور مقصد جلوگيري خواهد شد. رعايت نكردن همين نكته مي‌تواند باعث شود از سفرتان باز بمانيد.

۳- به روزهاي شلوغ سفر توجه كنيد.

فكر نمي‌كنم كسي كه اهل سفر باشد، اين موضوع را نداند كه روزهاي قبل از تعطيلات مناسبتي مثل عيد نوروز يا كريسمس، يكي از شلوغ‌ترين روزهايي هستند كه براي سفر، چه هوايي و چه زميني و البته، براي خريد بليط هواپيما، مي‌توان انتخاب كرد. اما تحقيق مفصلي انجام شده كه نشان مي‌دهد، صف‌هاي طولاني‌اي كه براي خريد بليط هواپيما و دريافت بليط هواپيما در فرودگاه‌ها ديده مي‌شود، عمدتا در روزهاي تعطيل ديگري از سال، طولاني‌تر و عجيب و غريب‌ترند. مثلا در تحقيقي كه كمپاني اُربيتز (ORBITZ)، بر روي مسافران و ميزان خريد بليط هواپيما در روزهاي خاصي از سال انجام داده بود، نتايج جالبي به‌دست آمد. مشخص شد كه شلوغ‌ترين هفته‌ در سفرهاي هواييِ سال ۲۰۱۳، سومين هفته‌ي ماه ژوئن بوده است (يعني زماني بين ۲۴ ژوئن تا ۳۰‌ام همان ماه). شاهدِ ديگري بر اين موضوع، گزارش از خبرگزاري NBC بود كه در آن نشان داده شده بود كه در تاريخ ۱۱‌اُم ماه مِه سال ۲۰۱۲، كه به نوعي جمعه‌ي قبل از روزِ مادر بوده است، بيش‌ترين تعداد خريد بليط هواپيما و سفرهاي هوايي را شاهد بوده‌اند و در واقع آن‌روز، يكي از شلوغ‌ترين روزهاي سال ۲۰۱۲ در سفرهاي هوايي و خريد بليط خارجي و داخلي هواپيما بوده!

 

اين طور وقت‌ها بهتر است براي اين‌كه به پروازتان برسيد، چهل و پنج دقيقه تا يك ساعت زودتر از خانه خارج شويد و به موقع پاي پرواز و در فرودگاه حاضر باشيد تا علي‌رغم شلوغي و ترافيك مسافر به موقع به پرواز برسيد.

 

۴- آنلاين چك اين كنيد.

بعضي از هوپيمايي‌ها مثل لوفتهانزا چك اين پرواز را فقط آنلاين انجام مي‌دهند كه در محدوده‌ي زماني مشخصي انجام مي‌شود و اگر چك اين آنلاين را انجام ندهيد، بليط‌تان سوخت مي‌شود.

جالب است بدانيد كه فرآيند چك‌-اين  آنلاين را مي‌توانيد از ۲۴ ساعت قبل از پرواز انجام بدهيد بنابراين اگر در هتل محل اقامت‌تان نشسته‌ايد و اينترنت هم داريد، اما به نظرتان مي‌رسد كه بهتر است حضوري چك-اين كنيد، بايد به‌تان بگويم كه بهتر است همچين اشتباهي را مرتكب نشويد و خودتان را توي دردسر نيندازيد.

۵- كمي زودتر راه بيفتيد.

روزانه، دلايل بسياري براي دير رسيدن هست؛ از ترافيك سنگين گرفته، تا پيدا نكردن محل پارك مناسب براي ماشين، آن هم در پاركينگ فرودگاه! گاهي هم بازش باران يا برف، باعث مي‌شوند كه خيلي ديرتر از آن‌چه بايد و شايد در فرودگاه حاضر بشويد. خب براي اينكه چنين اتفاقاتي براي‌مان پيش نيايد، چه‌كار مي‌توانيم بكنيم؟

با در نظر گرفتن اين موارد ساعت حركت‌ و رسيدن به فرودگاه را برنامه‌ريزي كنيد: پروازتان داخلي است يا خارجي؟ ساعت بلند شدن هواپيما دقيقا چه زماني است؟ آيا به ترافيك آخر هفته مي‌خوريد يا نه؟ بهتر است شبِ قبل و يا اولِ صبح، اخبار ترافيك را دنبال كنيد و البته، پيگير گزارش‌هاي هواشناسي هم باشيد.به طور كلي اگر بتوانيد با در نظر گرفتن تمام موارد، دو ساعت قبل از ساعت دقيق بليط هواپيما در پروازهاي داخلي و سه ساعت قبل از آن‌ در پروازهاي بين‌المللي در فرودگاه حاضر باشيد، همه چيز حل است و با مشكلي مواجه نخواهيد شد. اگر لازم شد بليط هواپيما را كنسل كنيد بخوانيد: چگونه بليط هواپيما را كنسل كنيم؟



ارسال توسط مهان
نظرات (0)
[ ]