ارزان پرواز خارجي
خريد بليط ارزان پرواز خارجي

سایت بهترین ابزار


 
تاريخ : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷

با توجه به قوانين سازمان حمل و نقل بين المللي هوايي (ياتا) صندلي هاي هواپيما داراي رده بندي (كلاس بندي) پروازي مختلفي است كه مسافران مي توانند بليط هواپيماي خود را با مشخص كردن كلاس پروازي دلخواه تهيه كنند.

 

 كلاس پرواز  نيز همانند ساير كلاس هاي پرواز هواپيما با حرفي انگليسي علامت گذاري شده است كه متاسفانه اطلاع دقيقي از معني اين حرف در انتهاي كلاس پرواز به دست نياورديم. كلاس پرواز   g نيز حروف نشانه هاي برخي از ايرلاين هاي داخلي هستند كه به كلاس پرواز هواپيماهاي خود مي دهند.

 قابل ذكر است كه قيمت بليط هواپيما براي انواع كلاس پروازي متفاوت است.

درجه يك: فرست كلاس : First Class يا F

فرست كلاس گرانترين صندلي هاي يك پرواز را دارد و قيمت آن از ديگر كلاس هاي پروازي بيشتر است. صندلي فرست كلاس تك نفره، مبله، اتاقك مانند و خصوصي است. امكانات رفاهي فرست كلاس متفاوت است و شامل تلويزيون خصوصي با ريموت كنترل، لپ تاپ، سرويس اينترنت ماهواره اي، صندلي هاي اتوماتيك با قابليت تنظيم زير پا، پشت و پشتي سر به حالت يك بالش انعطاف پذير و سرويس بهداشتي جداگانه است.

قوانين بليط چارتر

قيمت بليط هواپيما داخلي

راهنماي خريد بليط خارجي

چگونه بليط ارزان هواپيما بخريم؟

در اين كلاس پروازي غذاي گرم سرو مي شود و انتخاب نوع غذا با مسافر و از روي منوي غذايي است. در واقع سرويس كترينگ اين كلاس پروازي متفاوت است و همچنين از كيفيت بالاتري نيز برخوردار است. از نظر پذيرايي نيز مهمانداران اين كلاس پروازي با تجربه تر و توجه خاصي به مسافران دارند. هنگام سوار شدن مسافران فرست كلاس جزو آخرين مسافران هستند و انتقال آنها تا هواپيما به صورت جداگانه از ساير مسافرين انجام مي‌شود. در ترمينال فرودگاه نيز كانتر پذيرش آنها كانتري مجزاست و براي دريافت كارت پرواز اولويت دارند. مسافران فرست كلاس نخستين مسافراني هستند كه هنگام پياده شدن از هواپيما خارج مي‌شود.

بيشتر مشتريان فرست كلاس، مسافران VIP و سرمايه داران بزرگ هستند. كليه امكانات ذكر شده در يك كابين جدا از مسافرين عادي وجود دارد و حتي علاوه بر اين امكانات، گاهي اتاق جلسات و يك يا چند لابي خصوصي هم در هر كابين وجود دارد تا افراد بتوانند در كنار يكديگر جلساتشان را برگزار كنند. براي كلاس پروازي فرست كلاس اكثرا" از هواپيماهاي دو طبقه بوئينگ و ايرباس استفاده مي شود كه فضاي بيشتري را بتوانند در اختيار شركت هاي هواپيمايي بگذارند.

در سال 2016، طبق سايت معتبر اسكاي تركس، بهترين كابين هاي فرست كلاس دنيا به ترتيب به ايرلاين هاي الاتحاد، امارات، ايرفرانس، سنگاپور ايرلاينز اختصاص داشت.

درجه تجاري : كلاس تجاري - business class يا C

كلاس تجاري دومين كلاس تجار است كه بعد از فرست كلاس قرار گرفته است. صندلي اين كلاس پروازي در دو رديف جدا هستند و به طور معمول، در جلوي كلاس اكونومي و با فاصله‌ بيشتري از هم قرار دارند. صندلي هاي بيزنس كلاس مبله هستند و اگرچه نسبت به فرست كلاس از درجه پايين تري برخوردار هستند ولي راحت و اتوماتيك و جادار هستند. امكانات كنترل صوتي و تصويري در كابين اين كلاس ها به صورت همگاني وجود دارد.

در كلاس تجاري سرو غذاهاي گرم و داراي كترينگ متفاوت و كامل است، اما در درجه اي پايين تر از فرست كلاس است. امكانات رفاهي مانند كانتر مستقل و حمل و نقل مجزا از ترمينال تا هواپيما و بالعكس در اين كلاس پروازي وجود دارد. در كلاس تجاري مهماندارها رسيدگي بيشتري دارند و كلاس كابين از ساير مسافرين مجزاست. قيمت بليط بيزنس كلاس نسبت به فرست كلاس پايين تر اما نسبت به اكونومي بالاتر است.

همچنين لازم به ذكر است كه در سال 2016، ايرلاين هاي سنگاپور ايرلاينز، قطر ايرويز، اتحاد ايرويز و ژاپن ايرويز به ترتيب بهترين كابين هاي كلاس تجاري را دارا بودند.

درجه اقتصادي: كلاس اكونومي - economy class يا Y

كلاس اكونومي آخرين كلاس پروازي است كه در ايران رواج دارد و مشتريان آن مسافران عادي هستند. كلاسي اكونومي در يك پرواز بيشتر صندلي‌ها را به خود اختصاص مي‌دهد؛ قيمت بليط آن پايين ترين نرخ خريد بليط هواپيما را دارد و صندلي هاي كلاس اقتصادي در رديف هاي كنار هم قرار دارند. امكاناتي كه براي مسافران اين نوع پرواز در نظر گرفته مي‌شود، معمولاً از تعداد محدودي روزنامه، مجله‌ تبليغاتي و كارت راهنماي پرواز فراتر نمي‌رود.

در بعضي هواپيماها براي صندلي‌هاي كلاس اكونومي مانيتور و هدفون هم تعبيه شده است كه مسافران در تغيير برنامه‌‌هاي آن حق انتخاب زيادي ندارند؛ اما در بيشتر هواپيماها، براي تمام مسافران بخش اكونومي يك مانيتور بزرگ وجود دارد كه برنامه‌ مشخصي پخش مي‌كند. ساير امكانات و تفريحات براي مسافران در كلاس اكونومي، به خط پروازي و البته مدل هواپيما بستگي دارد.

 آسيانا ايرلاينز، ژاپن ايرلاينز، كرين ايرلاينز و سنگاپور ايرلاينز، به ترتيب در سال 2016، به عنوان بهترين ايرلاين هاي موجود در كلاس اكونومي شناخته شدند.

شركت مسافرتي خريد بليط هواپيما بالاپر با تهيه مجموعه كاملي از بليط هواپيماهاي امن در مسيرهاي مختلف سعي كرده تا سفري مطمئن و لذت بخش را براي همه مسافران تدارك ببيند. شما با مراجعه به سايت خريد بليط بالاپر مي توانيد از همه بليط هاي موجود در مسير دلخواه تان باخبر شويد و بليط هاي سيستمي و چارتر را براي مسافرت خود انتخاب و اقدام به خريد كنيد. همچنين مي توانيد درباره درصد احتمال سقوط هواپيما و نحوه بلند شدن هواپيما از زمين اطلاعات خوبي به دست بياوريد تا بهترين بليط را براي مسافرت خودتان خريداري نماييد. آرزوي سفري امن و پر از شادي را براي شما داريم.



ارسال توسط مهان
نظرات (0)
[ ]