ارزان پرواز خارجي
خريد بليط ارزان پرواز خارجي

سایت بهترین ابزار


مراحل پرواز داخلي از هنگام ورود شما به فرودگاه آغاز مي شود. براي اينكه مراحل پرواز داخلي سريع تر انجام شود بهتر است مدارك لازم را از قبل آماده كنيد و مراحل پرواز داخلي را از قبل بدانيد.به هنگام ورود به فرودگاه ، ارائه بليط ارزان هواپيما، تحويل بار و دريافت كارت پرواز ، عبور از خطوط كنترل و امنيت و استفاده از سالن انتظار و استراحت در آن ،مراحل پرواز داخلي و دادن سفارش غذاي ويژه از جمله كارهايي مهمي است كه در اين نوشته به آنها اشاره شده است.

 

چك اين و ارائه بليط ، تحويل بار و دريافت كارت پرواز

براي پروازهاي داخلي، ٢۴ ساعت قبل از پرواز امكان چك اين اينترنتي وجود دارد. در صورتي كه چك اين اينترنتي انجام‌ داده‌ايد و چمداني هم براي فرستادن به قسمت بار هواپيما نداريد، كافي است با كارت پرواز پرينت شده در دست، به گيت پرواز مراجعه و پرواز كنيد. در صورتي كه بار همراه داريد، كاغذهاي اطلاعات تگمربوط به پرواز قبلي را از چمدان‌تان جداكنيد و چمدان را در bag drop بگذاريد.

  • در صورتي كه چك اين اينترنتي انجام نداده‌ايد، باجه‌هاي خودكار داخل فرودگاه هم همان كار را مي‌كنند.
  • چك اين كنيد و پرينت كارت پرواز بگيريد. در ادامه هم بخش بار و bag drop و غيره.
  • در صورتي كه هم مجبوريد چك اين را كلاً دستي انجام دهيد، پس آماده‌ي صف‌هاي طولاني‌تري باشيد. مدارك خود را هم قبل از رسيدن به پيش‌خوان آماده كنيد.

خطوط كنترل امنيت سريع

در بعضي از فرودگاه‌ها كه كيفيت ايرلاين هاي ايران در آنها لحاظ شده براي تسريع كنترل امنيت، به مسافراني كه پروازهاي مكرر دارند و نام‌شان قبلاً ثبت شده(pre-registered) يا گاهي مسافراني كه پول اضافه‌تري براي اين‌كار پرداخته‌اند، خدمات كنترل امنيت سريع ارائه مي‌شود.

دسترسي به سالن استراحت

راه‌هايي وجود دارد كه شما به سالن استراحت برويد، حتي در صورتي كه بليت‌تان First Class يا Business Class نباشد و يا به‌خاطر پروازهاي مكرر از مسافران ِ درجه‌دار (Premium tires) نباشيد:

Priority Pass با دريافتِ يك هزينه‌ي ساليانه و يك هزينه در همان زمانِ استفاده، اجازه‌ي استفاده از سالن استراحت بسياري از فرودگاه‌هاي اصلي و بزرگ را به شما مي‌دهد. با اين‌حال فقط از يك يا دو تا سالنِ هر فرودگاه مي‌توانيد استفاده كنيد كه ممكن است خيلي هم به گيت خروجي‌تان نزديك نباشند.

بعضي از شركت‌هاي هواپيمايي در ازاي دريافت مبلغي، اجازه‌ي استفاده‌ي يك‌روزه از سالن‌هاي استراحت را به شما مي‌دهند. (one-day lounge)

همين‌طور هم عمدتا امكان پرداخت مبلغ ورودي به سالن استراحت وجوددارد.

Boarding  سواركردن

مراحل پرواز داخلي و سوار شدن مسافران را معمولاً خدمه‌ي پرواز تعيين مي‌كنند. معمولاً مسافران صندلي‌هاي عقب هواپيما، مسافران Business Class و مسافراني كه نيازهاي خاصي دارند، در اولويت هستند.

گاهي كه هيچ ترتيبي وجودندارد سعي مي‌كنند از مسافران تهِ هواپيما شروع به مسافرگيري كنند كه البته اين موضوع اغلب رعايت نمي‌شود و ترافيك راهرويي در هواپيما رخ مي‌دهد. به هر حال صرف‌نظر از هر ترتيبِ سوارشدني، شما مي‌توانيد تا آخرين اعلان پرواز در سالن پرواز بمانيد.

حتي بيشتر! در صورتي كه از نشستن طولاني در فضاي تنگ كابين هواپيما فراري هستيد، انقدر در سالن بنشينيد كه آخرين نفري را هم كه دارد از گيت رد مي‌شود با چشم بدرقه كنيد بعد خودتان را به تهِ صف برسانيد.

سفارش غذاهاي ويژه

اين غذاها، غير از ليست غذاهاي استانداردي است كه شركت هواپيمايي ارائه مي‌كند. مثل غذاهاي حلال اسلامي و يهودي، غذاي ويژه‌ي گياه‌خوارها، غذاي ويژه‌ي ديابتي‌ها، غذاهاي كم‌نمك و همين‌طور غذاهاي ويژه‌ي كودكان.

سفارش غذاي ويژه مي‌تواند در همان روال مراحل پرواز داخلي و مراحل خريد آنلاين بليط (Booking) باشد يا اين‌كه متعاقباً به‌صورت اينترنتي سفارش داده و رزرو شود. ولي به هر حال بايد تا قبل از ٢۴ ساعت قبل از پرواز باشد.

در صورتي كه هنگام چك اين يا وقتي كه در هواپيما هستيد، سفارش دهيد، طبيعتاً شانس كمتري براي رسيدن به غذاي موردعلاقه‌تان خواهيد داشت. (البته به هرحال پرسيدنش ضرري ندارد،ممكن است غذاي كساني كه از پرواز جامانده‌اند نصيب شما شود!)

غذاهاي ويژه هميشه قبل از غذاهاي ديگر سرو مي‌شوند. مخصوصاً در صورتي كه غذاي ويژه‌ي كودك باشد. معمولاً اين غذاها كيفيت بهتري هم دارند. اما گاه پيش مي‌آيد كه چيزي را دريافت مي‌كنيد كه انتظار بيش از آن را داشته‌ايد. مثلاً در يك سفارش غذاي گياهي به جاي پاستا و اسفناج و مخلفات ممكن است واقعاً مقداري سبزيجات خام فقط در ظرف شما قرار داده باشند!

Jet lag  سردرگمي زماني :

Jet lag  سردرگمي زماني است. وقتي كه شما به جاي ديگري با اختلاف زماني با مبدأتان سفر مي‌كنيد ساعت خواب / بيداري و شب / روزتان به هم مي‌ريزد و شما را خسته و كلافه مي‌كند.

تأثير jet lag روي آدم‌هاي مختلف متفاوت است، اما به‌طور كلي وقتي در يك پرواز، بيشتر از دو منطقه‌ي زماني (time zone) را پشت‌سر بگذاريم، jet lag شديدتر است. نام‌گذاري آن هم از وقتي بود كه مسافرت با هواپيماهاي جت، فراگير شد. خب سريع بودند و مسافت زيادي را در زمان كوتاهي طي مي‌كردند و مسافرانِ سر درگم به‌جا مي‌گذاشتند.

خيال نكنيد كه بلاي jet lag در اختلاف زماني‌هاي زياد سرتان مي‌آيد، كافي است ۵ـ۶ ساعت اخنلاف داشته باشيد، آن‌وقت تا شما بخواهيد عادتِ بيدارشدن‌هاي ٢ صبحي را از سرتان بيندازيد و شب و روزتان سرجاي خودشان برگردند، حسابي كلافه خواهيد شد.

يكي از روش‌هاي غلبه بر jet lag اين است كه شب قبل از پرواز خوب بخوابيد، در هواپيما بخوابيد. فيلم‌ديدن و بازي‌كردن و نكرانِ وقت بودن را كناربگذاريد و هرچقدر، هركجا توانستيد فقط بخوابيد! به مقصد كه رسيديد ساعت مبدأتان را به‌كل فراموش كنيد و سعي كنيد فقط با ساعت جديد خودتان را تطبيق دهيد.در صورتي كه قرار است صبح به مقصد برسيد، مثلاً ٧ صبح. سعي كنيد روز خوبي را در مقصدتان شروع كنيد. صبحانه را كه حتماٌ در هواپيما خورده‌ايد، به گشت و گذار برويد و از هواي تازه و نور آفتاب لذت ببريد.

خسته هستيد، تا بعد زا ظهر هم ممكن است خسته‌تر شويد، ولي خودتان را سرگرم كنيد كه نخوابيد. شب بعد از شام به رختخواب برويد. مطمئن باشيد انقدر خسته هستيد كه تمام شب را راحت بخوابيد و صبح روز بعد را، بي jet lag، عادي‌تر شروع كنيد.

روز اول به محض رسيدن، رانندگي طولاني نكنيد. خسته‌تر مي‌شويد و زودتر از پا در مي‌آييد.

اضافه بار:

از محدوديت‌هايي كه شركت هوايي براي وزن و تعداد چمدان‌ها قرارداده اطلاع دقيق داشته باشيد. معمولاً قوانين محكمي دراين مورد دارند و هزينه‌هاي گزافي براي اضافه‌بار مي‌گيرند.

مطمئن شويد كه مقررات واقعي شركت هوايي پرواز خودتان را چك كرده‌ايد

در صورتي كه بارتان بيش از حد مجاز است، ارزان‌ترين روش براي حمل بارتان را پيداكنيد. گاهي امكان پيش‌پرداخت كردنِ هزينه‌ي اضافه بار وجوددارد. معمولاً شركت‌هاي هواپيمايي تخفيف‌هايي هم دارند (discounted cargo rates) ولي هماهنگي‌هاي لازم را بايد پيش از پرواز صورت دهيد.

 مقصد بار شما با مقصد خود شما كه بر روي بليت درج شده بايد يكي باشد و بايد خودتان بار را به سالن ترمينالِ بار تحويل دهيد و احتمالاً هزينه هايي مثل حقوق گمركي نيز به آن تعلق خواهد گرفت.

هزينه‌ي پست كردن و يا حمل دريايي خيلي ارزان‌تر از حمل هوايي بارتان و يا هزينه‌هاي اضافه‌بار است. چمدان‌هاي اضافي‌تان را، در صورتي كه واقعاً به آن‌ها نيازي نداريد، به خانه برگردانيد يا در صورتي كه سفر طولاني‌تري داريد آن‌ها را پيش‌پيش بفرستيد.

خدمات حمل بار اين امكان را به شما مي‌دهند كه بارتان را در يك تاريخ مشخص (بين ۴٨ ساعت تا ۵ روز بعد از رسيدن شما به مقصد) در-به-در (تحويل از در منزل و تحويل به محل نهايي مقصد) به شما تحويل دهند، بدون اين‌كه نيازي باشد به ترمينال بار برويد. تمام تشريفات اداري آن هم انجام و مديريت مي‌شود. هزينه‌ي آن از بليط هواپيما ارزان و حمل بار هوايي ارزان‌تر است ولي باز هم نسبتاً گران است.

در صورتي كه ناچاريد كه بار زيادي داشته باشيد، حتماً بليت First Class يا Business Class بگيريد. گران‌تر هست، درعوض، بسياري از خطوط هوايي امكان حمل بار بيش‌تري به شما مي‌دهند.

مشكلات احتمالي سفر طولاني

مسافران پروازهاي Economy كه پروازهاي طولاني دارند در معرض مشكلي به نام ترومبوز وريدي عمقي (DVT) هستند. به علت نشستن طولاني خون در سياهرگ‌ها لخته مي‌شود و باعث ورم عضو مي‌شود، و معمولاً هم پاها را بيشتر درگير مي‌كند. با اين‌كه اتفاق نادري است ولي بهتر است پيش‌گيري هاي لازم را انجام دهيد:

 هر دو ساعت يك‌بار در راهروي هواپيما راه برويد و اندام‌تان را بكِشيد. حتي رفتن به دست‌شويي هم بهتر از اصلن تكان‌نخوردن است.

 پس بهتر است در صندلي‌هاي نزديك به راهرو نشسته باشيد تا سريع‌تر و راحت‌تر بتوانيد بلندشويد و راه برويد.

آب و كلاً نوشيدني‌هاي بدون الكل و بدون كافئين زياد بخوريد.

شركت مسافرتي خريد بليط هواپيما بالاپر با تهيه مجموعه كاملي از بليط هواپيماهاي امن در مسيرهاي مختلف سعي كرده تا سفري مطمئن و لذت بخش را براي همه مسافران تدارك ببيند. شما با مراجعه به سايت خريد بليط بالاپر مي توانيد از همه بليط هاي موجود در مسير دلخواه تان باخبر شويد و بليط هاي سيستمي و چارتر را براي مسافرت خود انتخاب و اقدام به خريد كنيد. همچنين مي توانيد درباره اكونومي دو طرفه چيست اطلاعات خوبي به دست بياوريد تا بهترين بليط را براي مسافرت خودتان خريداري نماييد. آرزوي سفري امن و پر از شادي را براي شما داريم.



ارسال توسط مهان
نظرات (0)
[ ]