ارزان پرواز خارجي
خريد بليط ارزان پرواز خارجي

سایت بهترین ابزار


سفر كردن يكي از نيازهاي اساسي بشر است و بشر امروز كه در گير و دار زندگي ماشيني و روزمره رسالت اصلي خود يعني يعني زيستن به بهترين شكل را فراموش كرده و فقط براي سپري كردن روزها و نجات يافتن در تقلا است سزاوار سفر كردن به هر قيمتي است.
 

بررسي روش هاي سفر كم هزينه در شرايط اقتصادي كنوني

اين موضوع كه با شرايط اقتصادي كنوني سفر كردن براي اقشار كم درآمد و حتي با درآمد متوسط جامعه ديگر ممكن نيست اشتباه بزرگي است. سفر كردن يكي از نيازهاي اساسي بشر است و بشر امروز كه در گير و دار زندگي ماشيني و روزمره رسالت اصلي خود يعني يعني زيستن به بهترين شكل را فراموش كرده و فقط براي سپري كردن روزها و نجات يافتن در تقلا است سزاوار سفر كردن به هر قيمتي است. ما مي خواهيم در اين مطلب از ارزانترين و اقتصادي ترين شيوه هاي سفر كردن بگوييم پس با ما همراه باشيد تا درباره كاهش هزينه هاي بخش هاي مختلف سفر نكاتي را بياموزيد.

اقامت، بخشي پر هزينه از همه سفرها

اقامت هميشه دغدغه اصلي مسافران است و به همين دليل است كه اكثر مسافران تمايل دارند كه به جاهايي سفر كنند كه در آنجا اقامتگاه هاي دائمي و بي دردسري مانند ويلاهاي شخصي و يا خانه اقوام و آشنايان دارند. كسي نميخواهد متحمل هزينه هاي سنگيني براي رزرو چندين اتاق در هتل ها شود و يا در هتل هاي ارزان و بي كيفيت اقامت كند. اما امروزه مي توان با هزينه بسيار كم و مناسب سفري ماجراجويانه و خاص را تجربه كرد. كافيست يك اقامتگاه بومگردي براي اقامتتان رزرو كنيد و لذت ببريد. اقامتگاه هاي بومگردي خانه هاي روستايي يا سنتي اي هستند كه با طبيعت و بافت سنتي محل قرار گيري خود منطبق بوده و به همان شكل حفظ و نگهداري شده اند. اين اقامتگاه ها به همان شيوه سنتي و با غذاهاي محلي خوش طعم از ميهمانان خود پذيرايي مي كنند و به ميهمانان اجازه مي دهند كه ارتباط نزديكي با طبيعت اطراف و بافت محلي منطقه برقرار كنند. اين شيوه كم هزينه از اقامت به تازگي طرفداران زيادي پيدا كرده و بسيار مورد علاقه گردشگران حرفه اي و توريست هاي خارجي است.

اما اگر اهل طبيعت نيستيد و از اقامتگاه هاي بومگردي لذت نمي بريد نگران نباشيد باز هم مي توانيد اقتصادي سفر كنيد فقط بايد روش هاي مختلف اقامت را مد نظر قرار دهيد. براي مثال اگر دوست داريد به شهرهايي مثل مشهد، كاشان، اصفهان، شيراز و ... سفر كنيد و در يك مكان تميز و با كيفيت اقامت داشته باشيد حتما مجبور نيستيد كه هتل رزرو كنيد به راحتي مي توانيد در اين شهرها سوئيت و آپارتمان هاي مبله و مجهز اجاره كنيد و با آشپزي براي وعده هاي غذايي در طول سفر علاوه بر پرداخت هزينه كمتر براي اجاره حسابي صرفه جويي كنيد.

 اجاره سوئيت در اين شهرها و همه شهرهاي ديگر ايران زيبا اصلا كار سختي نيست. كافيست به سايت روميتا به آدرس roomita.com مراجعه كنيد و شهر مورد نظرتان را جستجو كنيد تا با هزاران مورد مناسب براي اجاره روزانه با عكس و مشخصات كامل روبرو شويد. براي مثال شما مي توانيد در سايت روميتا با حداقل هزينه شبي 84000 تومان اقدام به اجاره سوئيت در كاشان كنيد. قبول كنيد كه هزينه اندكي است و يا اگر قصد سفر به اصفهان را داريد مي توانيد از روميتا تنها با شبي 71400 تومان اقدام به اجاره سوئيت در اصفهان كنيد. اما بدانيد كه اين هزينه هاي اندك به معني بي كيفيتي اقامتگاه ها نيست. روميتا يك شركت معتبر و با سابقه در حوزه گردشگري است كه سالهاست در اين زمينه مشغول به فعاليت است و ضمانت كيفيت، نظافت و بازگشت وجه دارد. به اين معنا كه در صورت بروز هرگونه مشكل و حتي بي كيفيتي اقامتگاه در هنگام تحويل واحد مبلغ را به طور كامل به شما باز مي گرداند. در ضمن نظرات مسافران قبلي كاملا صادقانه در سايت قرار داده شده اند كه ميتوانيد زير مشخصات هر اقامتگاه آن ها را مطالعه كنيد كه بي شك در انتخاب ياريتان خواهد كرد.

بررسي روش هاي سفر كم هزينه در شرايط اقتصادي كنوني

حمل و نقل، عمومي يا شخصي

بي شك ساده ترين شيوه حمل و نقل در سفر استفاده از خودرو شخصي و رانندگي تا مقصد است اما اين موضوع را نبايد فراموش كرد كه رانندگي در مسافت هاي طولاني براي همه قابل انجام نيست و ممكن است سلامتي افراد را تهديد كند. در ضمن اين اصلا به اين معني نيست كه خانواده هايي كه خودرو شخصي ندارند بايد كاملا قيد سفر كردن را بزنند. بسياري از وسايل حمل و نقل عمومي هستند كه قيمت بسيار مناسب و اقتصادي اي دارند مانند قطار و اتوبوس كه اخيرا با امكاناتي كه به آن ها افزوده شده بسيار راحتتر از خودرو شخصيتان هستند. اما موضوعي كه معمولا مسافران را به استفاده از خودرو شخصيشان براي سفر و رانندگي در مسافت هاي طولاني و طاقت فرسا تشويق مي كند اين است كه در مقصد به راحتي بتوانند در داخل شهر سفر كنند. اما اين موضوع كاملا اشتباه است و استفاده از وسايل نقليه عمومي براي جابه جايي در داخل شهرها مساله اي است كه بايد به فرهنگ جامعه ما اضافه گردد.

اين روزها با استفاده از اينترنت به راحتي مي توان از خطوط حمل و نقل عمومي هر منطقه اطلاعاتي را به دست آورد و از آن ها استفاده كرد. ضمن اين كه سايت روميتا محل دقيق هر اقامتگاه را در نقشه به شما نشان مي دهد و شما مي توانيد از ميان تنوع بالاي اقامتگاه ها مورد ي را انتخاب كنيد كه نزديكتر به نقاط ديدني شهرباشد.

 

تفريحات و غذا در طول سفر

شايد فكر كنيم كمترين هزينه سفر مربوط به اين بخش است اما حتما براي همه ما پيش آمده كه وقتي از سفر بازگشته ايم و هزينه ها را بررسي كرديم متوجه شديم كه مبلغ زيادي صرف تفريحات و رستوران در سفر شده است. اما بدانيد كه در يك سفر اقتصادي مجبور نيستيد همه وعده هاي غذايي را در رستوران ها صرف كنيد و اقامتگاه هاي شخصي سايت روميتا كه به شكل ويلا، سوئيت آپارتمان هستند به شما امكان آشپزي در داخل خانه را مي دهند. به اين نحو بخش بزرگي از هزينه ها كاهش خواهد يافت به علاوه اين كه ميتوانيد تغذيه سالم كودكان خود را در طول سفر هم ادامه دهيد.

اما تفريح هم بخش جدايي ناپذيري از سفر است. در اكثر شهرها در مراكز تفريحي و مكان هايي مانند هتل ها، پاساژها و ... تورهاي يك روزه گشت شهري و تفريحي به مسافران فروخته مي شود. اما هر كدام به يك قيمت و ممكن است براي خريد سردرگمتان كنند. بهتر است اين تورها را از سايت هاي معتبري مانند روميتا خريداري كنيد. اين بخش از سايت روميتا براي فروش تورهاي تفريحي داخل شهري يك روزه در همه شهرهاي ايران به زودي راه اندازي خواهد شد كه اين تورها را با بهترين قيمت به شما ارائه خواهد داد.

اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد و براي آغاز يك سفر اقتصادي ايمن ترغيب شده باشيد. در ادامه از شما خواهشمنديم كه براي حفظ سلامتي خود و خانواده تان و نجات كشور از اين پاندمي، پروتكل هاي بهداشتي را در طول سفر رعايت كنيد و به شهرهاي قرمز سفر نكنيد.



ارسال توسط مهان
نظرات (0)
[ ]